Mediacja - klucz do porozumienia, most ku pokojowi w pracy i życiu

Nasza oferta mediacji w miejscu pracy zapewnia skuteczne rozwiązania konfliktów, tworząc harmonijne środowisko pracy. Nasi doświadczeni mediatorzy pomagają zespołom i pracownikom w wypracowaniu konstruktywnych rozwiązań, poprawiając efektywność i satysfakcję zawodową. Oferujemy dyskretną i skrojoną na miarę pomoc, zapewniając profesjonalne podejście do mediacji w miejscu pracy. Skontaktuj się z nami, aby rozpocząć proces budowania pozytywnych relacji w Twojej firmie.

Mediacje w miejscu pracy,
dlaczego warto?

Mediacja jest ustrukturyzowanym procesem, w którym bezstronny mediator pomaga komunikować się osobom zaangażowanym w spór, aby umożliwić im wzajemne zrozumienie i osiągniecie rozwiązań akceptowalnych dla obu stron w celu poprawy ich relacji w przyszłości.” Skuteczna komunikacja w zespole, dlaczego jest ważna?
Mediacja rozpoczyna się od początkowej skargi lub wniosek o wszczęcie mediacji. Strony otrzymują informację na temat mediacji, aby wiedziały czego mogą się podziewać. Ustalenie daty mediacji. Mediator odbywa spotkanie indywidualne z każdą ze stron. Strony spotykają się na wspólnym spotkaniu z mediatorem. Kolejne spotkanie z mediatorem odbywa się w ustalonym momencie. Ma ono na celu sprawdzenie, czy porozumienie zawarte podczas mediacji funkcjonuje w praktyce.
Nierozwiązane konflikty eskalują, dlatego im wcześniej postaramy się je zażegnać, tym lepiej dla zespołu. Nieporozumienia powstają w wyniku tego, co nas dzieli. W ten sam sposób kluczem do rozwiązywania konfliktów jest zrozumienie i wykorzystanie tego, co nas łączy.
Piękno mediacji tkwi w tym, że mediator jest niezależny, nie zaangażowany w konflikt, nie realizuje planów i będzie wystarczająco bezstronny oraz kompetentny, by z powodzeniem przeprowadzić mediacje nawet w najbardziej skomplikowanych przypadkach. Bardzo często rolę „mediatora” przyjmują pracownicy działu HR lub członkowie kadry kierowniczej, którzy muszą odłożyć na bok swoją rolę polegającą na doradzaniu personelowi. Te dwie odmienne role muszą pozostawać wyraźnie odgraniczone, co jest często trudne do osiągnięcia.

Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole to kwestie priorytetowe.

Umiejętność poprawnego komunikowania się, zgodność tego, co chcemy powiedzieć z tym, co rzeczywiście mówimy – to elementy, nad którymi warto pracować. Niezakłócona komunikacja w miejscu pracy wpływa bowiem nie tylko na zintegrowanie pracowników, ich prawidłowe relacje z przełożonymi, ale także na realizację celów .
Najczęstsze błedy popełniane podczas komunikacji w zespole to: centralizacja decyzji, niekonstruktywna krytyka, obrażanie się, brak informacji zwrotnej, wycofanie i unikanie kontaktu, niespójne komunikaty werbalne i niewerbalne, nieprecyzyjne oczekiwania lub zakres obowiązków brak komunikacji na temat ogólnych celów i strategii firmy nagradzanie ze względów osobistych, a nie merytorycznych.
Niezależnie od tego, czy pracujemy na odległość, czy codziennie spotykamy się z naszymi współpracownikami, dbajmy o jakość komunikacji, gdyż jest to narzędzie, które pozwala uniknąć wielu nieporozumień, podnosi wydajność współpracy i przekłada się na osobistą satysfakcję z niej..

Zainteresowany?

Nasza oferta to unikalne połączenie doświadczenia, wiedzy i personalizowanego podejścia, zapewniającego skuteczne szkolenia i wsparcie w obszarze coachingu. Dołącz do nas, aby rozwijać się i osiągać sukcesy w swojej dziedzinie.